dilluns, de març 12

Xatonada


Per a la salsa
- 40 ametlles torrades
- 20 avellanes torrades
- 2 grans d'all escalivats
- 4 tomàquets escalivats
- 1 llesca de pa torrat
- 3 nyores
- 1 gra d'all cru
- 200 ml oli d'oliva
- sal
- vinagre

Per a l'amanida
- 1 escarola
- bacallà esqueixat
- tonyina esqueixada
- anxoves
- olives arbequines

1.- Piqueu en un morter amb una mica de sal, les amtelles i les avellanes.

2.- Afegiu la polpa de les nyores remullades (rasqueu-la amb una cullereta) i el pa xopat de vinagre.

3.- Afegiu els tomàquets escalivats, els grans d'all (escalivats i cru), un rajolí de vinagre i l'oli a poc a poc. Deixeu reposar la salsa un parell d'hores.

4.- Feu l'amanida al vostre gust amb tots els ingredients i serviu-la acompanyada de la salsa.

Podeu trobar totes les variants de la xatonada a La ruta del xató.

Etiquetes de comentaris: ,

4 Comments:

Blogger Mar Calpena said...

Quanta estona deixes les nyores en remull?

dimarts, 13 de març del 2007, a les 10:11:00 CET

 
Blogger gemma said...

Hola Mar,
1/2 hora aproximadament, en aigua tèbia.

dimarts, 13 de març del 2007, a les 10:42:00 CET

 
Blogger Lurka said...

M'encanta la xatonada, jo la faig sovint i la salsa la faig pràcticament igual. L'única diferència es que jo no xopo el pa en vinagre, no m'agrada que tingui molt gust a vinagre i vaig provant de mica en mica, afegint més oli, més vinagre fins a trobar el puntet que m’agrada. Es una mica menys ortodoxa però funciona.

dimarts, 13 de març del 2007, a les 11:18:00 CET

 
Blogger Cabriola said...

Gemma fantastico tu blog !!

y las fotos impresionantes !!

dimecres, 14 de març del 2007, a les 10:37:00 CET

 

Publica un comentari a l'entrada

<< Home