dissabte, de març 1

Club S&P: Fusilli bucati al sedano

Avui he comprat un api maquíssim, gros i tendre a les pageses de la Boqueria... i per 60 cèntims! Unes branques del cor han anat a parar a aquesta recepta de pasta on l'api cruixent contrasta amb la cremositat dels formatges, per la resta ja tinc preparat un altre final.

A que són maques les tovalles de la foto? Són el primer regal que el meu avi li va fer a la meva iaia quan es van fer nòvios.


Ingredients
- 350g fusilli bucati
- 150g gorgonzola
- un cor d'api
- 100g formatge cremós (tipus Philadelphia)
- 150ml llet
- 30g mantega
- sal
- pebre

1.- Coeu la pasta en una cassola en abundant aigua salada seguint les instruccions del fabricant per a que quedi al dente. Mentrestant, netegeu el cor de l'api i talleu-lo ben menut.

2.- Poseu el gorgonzola en un cassó, afegiu la mantega, el formatge cremós i la llet, barregeu-ho amb cura, afegiu un pessic de sal i deixeu-ho coure a foc moderat. Remeneu de tant en tant amb una cullera de fusta fins que obtingueu una crema llisa i homogènia (5-6 minuts).

3.- Coleu la pasta i serviu-la amb la crema de formatge, l'api trinxat i abundant pebre mòlt al moment.

*

Ingredienti
- 350g fusilli bucati
- 150g gorgonzola dolce e cremoso
- un cuore di sedano
- 100g formaggio cremoso (tipo Philadelphia)
- 150ml latte
- 30g burro
- sale
- pepe

1.- Cuocete la pasta in abbondante acqua bollente salata. Preparate intanto il condimento. Pulite e lavate il cuore di sedano, e tritatelo fine con tutte le sue foglioline verdi.

2.- Private il gorgonzola della crosta, mettetelo in una casseruolina, aggiungete il burro, il formaggio cremoso e il latte, mescolate con cura, salate leggermente e lasciate cuocere a fuoco moderato, mescolando ancora con un cucchiaio di legno, per 5-6 minuti, fino quando avrete ottenuto una crema liscia e omogenea.

3.- Scolate infine la pasta al dente, trasferitela in una terrina, preferibilmente riscaldata, conditela subito con la crema di formaggio preparata, il sedano tritato e abbondante pepe macinato al momento, mescolate bene e servite.

Etiquetes de comentaris: ,

5 Comments:

Blogger Gemma said...

L'api és d'aquells aliments que de petita no m'agradava gens i ara de gran em torna boja! Té un gust tan particular que abans em costava, però ara... en poso a tot arreu! Cru, cuit, sol, acompanyat... mmmmm
Aquesta salsa amb api i formatge deu ser boníssima!

dilluns, 3 de març del 2008, a les 12:06:00 CET

 
Blogger Gemma said...

Ai, per cert, m'oblidava de preguntar: quants anys tenes aquestes estovalles????

dilluns, 3 de març del 2008, a les 12:07:00 CET

 
Blogger gemma said...

Gemma,
A mi sempre m'ha agradat l'api però reconec que té un gust especial i entenc que hi hagi gent que no el suporti... a casa només ens agrada a la meva mare i a mi.
Les tovalles deuen tenir uns 70 anys!

dilluns, 3 de març del 2008, a les 12:54:00 CET

 
Blogger Marta said...

M'ha encantat la recepta. El api no hem cau molt be, però no l'he provat mai barrejat amb formatge. Però el millor són les tovalles, on va a parar, jajaja.

Besets

dilluns, 3 de març del 2008, a les 15:55:00 CET

 
Blogger Ester said...

Hola Gemma, em vaig quedar amb les ganes de conèixer-te l'altre dia a la classe de ma Mireia carbó, espero que ens trobem ben aviat en una altra classe o trobada similar.
Una abraçada
Ester

dimarts, 4 de març del 2008, a les 12:19:00 CET

 

Publica un comentari a l'entrada

<< Home