dimecres, de febrer 20

Gambes i ou poché amb salseta de llimona

No em surten els ous poché: ja poden ser ben frescos, ja puc abaixar el foc per a l'aigua bulli a poc a poc, ja puc posar una cassola petita i baixa, ja puc fer el que sigui que la clara sempre se m'acaba escampant per tota l'aigua.

Vaig fer el que vaig poder...


Ingredients
- 4 ous
- vinagre blanc
- aigua
- sal

- 400g gambes pelades
- oli d'oliva
- un raig de vi blanc
- suc de 1/2 llimona
- julivert
- maizena

1.- Escalfeu un rajolí d'oli en una paella. Quan sigui calent, poseu-hi les gambes pelades. Quan les gambes siguin cuites, retireu-les.

2.- Afegiu el suc de mitja llimona a la paella, el julivert picat ben petit i un rajolí de vi blanc. Deixeu que s'evapori l'alcohol. Podeu lligar la salsa amb mitja culleradeta de maizena si no és prou espessa.

3.-Poseu una cassola amb aigua al foc. Quan l'aigua comenci a bullir afegiu el vinagre. Trenqueu els ous (d'un en un) i poseu-los en l'aigua bullint. Aneu envoltant l'ou amb escumadora per a que la clara quedi recollida durant 1 minut aproximadament. Retireu l'ou de l'aigua.

4.- Munteu el plat posant les gambes a la base, l'ou poché al damunt, un pessic de sal al rovell i banyeu-lo amb la salseta de llimona.

11 Comments:

Blogger EL CULLEROT FESTUC said...

Hola Gemma!!!...M'agrada molt el teu blog...xo m'he hagut de crear una compta al gmail x poder-te deixar comentaris... ;)
Pel que fa als ous poche...jo poso paper fim untat amb oli en una tasseta (fa de motlle)...li trenco l'ou a dins...lligo el paper film tipu farcellet...i el fico dins d'una cassola amb aigua bullint (no massa) i 3 minuts exactes i tens l¡ou poche perfecte...Espero haver-me explicat bé!!!...Ja veuras...si ho proves ja veuras com et sortiran perfectes!!!!
Felicitats pel blog!!!!
eva.

dimecres, 20 de febrer del 2008, a les 22:50:00 CET

 
Blogger Gemma said...

Gràcies pel consell, Eva! Ho he vist fer així algun cop per la TV però no ho he fet mai. la pròxima vegada ho provaré :-)

dijous, 21 de febrer del 2008, a les 9:38:00 CET

 
Blogger Mar Calpena said...

Fa dies que em volta pel cap provar el truc del film... I la teva recepta és molt atractiva. A veure si m'animo.

dijous, 21 de febrer del 2008, a les 9:55:00 CET

 
Blogger ibancito said...

Vaya, yo he probado alguna vez...(poché es escalfado?), recuerdo que el tema era pillar el punto de cocción, pero no soy ningún experto (la verdad es que cocino poquísimo con huevos, excepto fritos, je). Pero te diré que desde este lado de la pantalla, tiene muy buena pinta, me imagino partiendo la y llenando el plato con su color y calor...mmm

Ibán (¿Te queas?)

dijous, 21 de febrer del 2008, a les 10:01:00 CET

 
Blogger Gemma said...

Jo també ho faig com explica l'Eva... i a sobre pots aromatitzar-lo una mica: pots posar-hi orenga, sèsam, uns dauets de pernil salat... I després ho lligues i cap a l'olla! D'aquesta manera no s'escampa la clara iq queden molt xulos :)

dijous, 21 de febrer del 2008, a les 10:38:00 CET

 
Blogger Imma Fita Payes - Cocinitas said...

jo tb ho faig aixis ... jejje ,, hi ha cosas q vegades q no se sap perque ens costen de fer,,
petons

divendres, 22 de febrer del 2008, a les 13:16:00 CET

 
Blogger cerise said...

Si te sirve de consuelo, nunca he conseguido hacer un "oeuf poché" probe tambien con el film , pero que va ... De todas maneras en tu foto sale perfecto!!!!

diumenge, 24 de febrer del 2008, a les 18:10:00 CET

 
Blogger Sara said...

Nena, doncs per no donar-se't bé això dels ous poché... ha quedat molt bé!

T'he deixat una coseta al meu blog.

diumenge, 24 de febrer del 2008, a les 20:31:00 CET

 
Blogger gemma said...

Mar,
Ja explicaràs experiències amb el film, jo també ho provaré.

Ibancito,
Resultó fotogénico :-D

Gemma i Hebe,
Ho provaré amb el film... encara que crec que he trobat una solució que es diu "oeuf mollet"!

Cerise,
Sí que me sirve de consuelo... y mucho!

Sara,
Gràcies pel premi :-D

dilluns, 25 de febrer del 2008, a les 23:11:00 CET

 
Blogger a n i s h i said...

Eso del oeuf poche debe ser difícil de hacer, no he probado nunca. Gracias a que te has dado a conocer en mi blog iré viendo todas las cositas que haces y las podemos compartir como es nuestro objetivo.
Un saludito.
Ana

dijous, 6 de març del 2008, a les 13:39:00 CET

 
Blogger Cuinagenerosa said...

hola, gemma!
per fer els ous escalofats pots fer servir el paper film, com diu l'eva, però si els vols fer sense, va molt bé que abans de tirar l'ou a l'aigua, creïs un remolí remenant l'aigua ben fort, de manera que, en tirar-hi l'ou, el remolí que s'ha anat creant s'encarrega d'embolcallar la clara al voltant del rovell.
i també va bé tirar un rajolinet de vinagre a l'aigua.
d'altra banda,jo de tu no em preocuparia gaire, perquè l'ou de la foto es veu magnífic i la recepta també.

dissabte, 29 de març del 2008, a les 18:36:00 CET

 

Publica un comentari a l'entrada

<< Home