dijous, de gener 17

Brioixets i ... "Sopem en bloc"

Aquesta és una d'aquelles receptes que comentava un dia: des que la vaig veure sabia que l'havia de fer. I a la mínima oportunitat, feta!

He seguit exactament els passos i les mides que indicava La maleta de Boston, excepte l'aigua de flor de taronger. També, com ella escriu al seu post, n'he congelat uns quants... el que no he fet encara és tastar-los després de descongelar-los al microones.

Canviant de tema, abans de passar a la recepta: La Mar ens proposa fer un "sopar en bloc" a principis de març. Trobareu tota la informació sobre l'event aquí.


Ingredients
-500g farina de força
-200ml llet
-2 ous
-130g sucre glas
-100g mantega pomada
-8g llevat sec
-1 culleradeta de sal
-1 ou i sucre glas per a pintar els brioixos

1.- Bateu els ous en un bol i afegiu-hi el sucre glas.

2.- Tempereu la llet al microones i barregeu-la amb el llevat.

3.- Poseu els ingredients a la màquina panificadora en el següent ordre: llet i llevat, ous batuts i sucre, la meitat de la farina, la culleradeta de sal, la meitat de la mantega tallada a dauets, la resta de la farina i la resta de la mantega.

4.- Engegueu la màquina en el programa "massa".

5.- Un cop acabi el programa, poseu la massa sobre una superfície de treball lleugerament enfarinada, treballeu-la una mica per treure l'aire i dividiu-la en 14 porcions iguals (de 70g). Doneu forma als brioixos i coloqueu-los damunt una safata de forn ben separats els uns dels altres.

6.- Tapeu els brioixets amb paper film i deixeu-los reposar en un lloc càlid fins que tornin a pujar.

7.- Pinteu-los amb ou batut i sucre glas. Coeu-los al forn a 180º, durant uns 20-25 minuts o fins que siguin ben daurats.

6 Comments:

Blogger Mar Calpena said...

Què Gemma, t'apuntes al sopar? Va, dona!

divendres, 18 de gener del 2008, a les 10:31:00 CET

 
Blogger Sara said...

Ooooh.

Cada dia veig més clar que m'haig de comprar una panificadora. Hauré de fer una "visteta" per l'event aquell de mostrar cuines, a veure si trobo idees d'on posar tots els trastos que vaig acumulant... però és que tots són tant xulos!

divendres, 18 de gener del 2008, a les 14:25:00 CET

 
Blogger aneguet said...

Hola Gemma! Sóm ANEGUET (al nostre blog ho expliquem) i ens dediquem a cuinar. Hem llegit sovint el teu blog i ens agrada molt (de fet una de les receptes de madalenes que tenim és casi calcada a la teva). Et felicitem per aquest blog i esperem arribar nosaltres a estar algun dia a la teva altura. Per cert, no deus tenir un fotolog?
Adéu i petons.

divendres, 18 de gener del 2008, a les 18:43:00 CET

 
Blogger Gemma said...

Aquests brioixets, amb una presa de xocolata... són un esmorzar de luxe!
Sara, jo també vull una panificadora!
I va, apunteu-vos al sopar!!!!

divendres, 18 de gener del 2008, a les 20:13:00 CET

 
Blogger Boston1955 said...

Hola Gemma!!

T'han quedat preciosos. Em fa ilu que t'hagi agradat la recepta.
Lo del microones va genial, t'aconsello que el emboliquis amb paper de cuina els posis al microones i jo en el meu son 30 segons a 900W de potencia els deixes que agafin la humitat de nou uns segons i el desemboliques.
Ahir en vaig fer 30 peces.
No paran de menjar en aquesta casa.

Una abraçada.

dissabte, 19 de gener del 2008, a les 9:41:00 CET

 
Blogger gemma said...

Mar,
No puc el dia 7! Passeu-ho bé!

Sara,
Jo he decidit no acumular més trastos... a no ser que siguin imprescindibles :-D
La panificadora, te la recomano totalment.

Aneguet,
Gràcies per les felicitacions! No, no tinc fotolog...

Gemma,
A mi m'agraden més en salat: amb mantega i pernil dolç :-D

Boston,
Sí, sí... vaig veure la recepta i vaig fer-la a la mínima ocasió.
Ja he provat a descongelar-los i queden molt bé. Està bé tenir-ne sempre al congelador per a un berenar d'emergència :-D

dilluns, 21 de gener del 2008, a les 17:28:00 CET

 

Publica un comentari a l'entrada

<< Home