dijous, de febrer 14

Maduixes amb xarop balsàmic i crema de mascarpone

Aquí teniu un postre ràpid, amb pocs ingredients i deliciós, què més es pot demanar? En lloc de crema podeu fer-lo amb gelat de mascarpone... jo em vaig decantar per la crema perquè era l'opció ràpida.

Ingredients
- 650g de maduixes

* per la crema de mascarpone
- 1 tarrina de formatge mascarpone
- 200ml nata per muntar
- 2 cullerades de sucre
- 1 llimona

* pel xarop balsàmic
- 200g sucre glas
- 2 cullerades de vinagre balsàmic
- 200ml aigua


1.- Per a preparar la crema de mascarpone, munteu la nata (freda) amb la batedora de varilles. D'altra banda, bateu el mascarpone i el sucre també amb les varilles fins a obtenir una barreja ben cremosa. Afegiu la pell de mitja llimona ratllada ben fina.

2.- Barregeu la crema de mascarpone i la nata amb una espàtula poc a poc. Quan la mescla sigui ben homogènia, poseu la crema en una màniga pastissera i reserveu-la a la nevera.

3.- Per a fer el xarop balsàmic poseu el sucre, el vinagre i l'aigua en un cassó petit. Escalfeu-ho a foc suau fins que el sucre es desfaci. Deixeu-ho bullir a foc viu 5 minuts, fins que es redueixi una quarta part. Retireu-ho del foc i deixeu refredar.

4.-Netegeu les maduixes i talleu-les per la meitat.

5.- Munteu els gotets amb una capa de crema de mascarpone, les maduixes tallades i regueu per sobre amb el xarop balsàmic.

17 Comments:

Blogger Gemma said...

Mmmm... deliciós!
Les maduixes amb el balsàmic lliguen a la prefecció i el cremós de mascarpone ho arrodoneix. M'encanta!
El proper cop, amb el sifó, eh?
I la foto... molt bé, de veritat ;)

dijous, 14 de febrer del 2008, a les 22:38:00 CET

 
Blogger Marona said...

¿Ja són bones les maduixes? Ostres, doncs potser les començaré a comprar per aquí, que ens les porten de Huelva :)
La combinació de maduixes, balsàmic i mascarpone em sembla de les més perfectes del món!
Petonets!

divendres, 15 de febrer del 2008, a les 11:05:00 CET

 
Blogger Sara said...

ooh... m'ha encantat aquesta recepta... la veritat, és que mai he gosat tastar les maduixes amb vinagre, però amb aquest balsamic... ja t'asseguro jo que cauràn aviat!

divendres, 15 de febrer del 2008, a les 14:15:00 CET

 
Blogger Unknown said...

Oh que boooooooo! :D
jo també ho vull provaaaaaaar :P

divendres, 15 de febrer del 2008, a les 14:15:00 CET

 
Blogger La cuina vermella said...

Fa molt temps que et llegim, i disfrutem molt amb el teu blog. Aquesta nit, per postres farem el teu postre.
Gràcies!

divendres, 15 de febrer del 2008, a les 16:32:00 CET

 
Blogger canela said...

guauuu, quina cosa més bona, la provaré.

canela

divendres, 15 de febrer del 2008, a les 21:04:00 CET

 
Blogger enric said...

Doncs a mi les maduixes només m'agraden si són amb vinagre, i més encara aquestes primerenques que vénen de Huelva i són molt maques però molt sossetes. Amb aquesta crema de mascarpone han d'estar boníssimes. Per diumenge ja tinc postres! Ja et diré què tal.

dissabte, 16 de febrer del 2008, a les 2:23:00 CET

 
Blogger La cuina vermella said...

Gemma! Gràcies per ser la primera comentarista del nostre novell blog. Per nosaltres, és un honor.

Kike i Txell

dissabte, 16 de febrer del 2008, a les 12:14:00 CET

 
Blogger gemma said...

Veig a tots us ha agradat aquesta recepta... a vegades, no cal complicar-se molt la vida per a fer un bon postre, oi?

Gemma,
Sí, sí... tinc unes ganes de provar el sifó :-)

Marona,
La veritat és que estaven prou bé les maduixes per no ser temporada... i amb les que van sobrar ens vam fer un batut que estava de mort :-D

Sara,
Prova-les, amb vinagre o unes gotetes de llimona estan boníssimes.

Cristina,
Ja veuràs que "resultón" ;-)

La cuina vermella,
Gràcies! Espero veure el postre al vostre blog.

Canela,
Me n'alegro que t'hagi agradat la recepta!

Enric,
A veure si t'agrada!

dissabte, 16 de febrer del 2008, a les 13:11:00 CET

 
Blogger Jordi FME said...

Boníssim !! Ens va encantar la crema de mascarpone amb el toc de llimona. El vam fer pel sopar que teníem ahir per la nit. Merci !

dissabte, 16 de febrer del 2008, a les 19:29:00 CET

 
Blogger Anna said...

Ja estic comprant maduixes per probar-lo!

dilluns, 18 de febrer del 2008, a les 19:07:00 CET

 
Blogger starbase said...

Molt bona idea per a un postre ràpid. El mascarpone és una icona per als meus postres.

felicitats!

dilluns, 18 de febrer del 2008, a les 21:05:00 CET

 
Blogger enric said...

Quin desastre!... No sé on tenia el cap que vaig afegir els 200 gs. de sucre en pols al mascarpone, i mentre l'anava batent vaig adonar-me del disbarat. Allò era tan empalagós, que vaig decidir presentar les maduixes, simplement, amb el xarop balsàmic. Dissabte o diumenge que ve hi tornaré, però, que em vaig quedar amb les ganes. :(

dilluns, 18 de febrer del 2008, a les 23:26:00 CET

 
Blogger Monica Bedana said...

Les maduixes no las puedo comer, pero me has dado una idea TREMENDA para mencionando el helado de mascarpone! Gracias y un beso

dimecres, 20 de febrer del 2008, a les 12:09:00 CET

 
Blogger gemma said...

Jordi,
Vau apurar per decidir el postre, eh?

Anna,
Sí, sí... prova-ho! És ràpid i bo!

Starbase,
Gràcies! A mi també m'agrada molt... el tiramisù em xifla :-)

Enric,
Ohhhh! Quina llàstima :-(

Cannella,
Ya veo que el helado de mascarpone caerá bien pronto :-)

dimecres, 20 de febrer del 2008, a les 21:26:00 CET

 
Blogger Sara said...

Gemma: ja l'hem provat, i és senzillament.... DELICIÓS!!!!

dilluns, 3 de març del 2008, a les 11:06:00 CET

 
Blogger enric said...

Ei, Gemma!: Les vaig tornar a fer, però aquest cop "concentrat" en la feina :)).

Delicioses!!!

dilluns, 3 de març del 2008, a les 11:15:00 CET

 

Publica un comentari a l'entrada

<< Home