dilluns, de gener 21

Yakisoba

He menjat yakisoba a molts llocs i tots són diferents:
- Admeten tot tipus de verdures però gairebé sempre hi trobem pastanaga, col i ceba.
- També n'he vist amb bolets (xampinyons o shiitake), pebrot, porro, brots de soja...
- S'hi pot posar algun tipus de carn o peix. Si es fan de carn acostumen a portar pollastre, vedella o porc. Si es fan de peix el més comú són les gambes o els llagostins.
- Per damunt s'acostuma a posar bonítol sec (katsuobushi) a làmines molt molt fines.

Últimament, els més bons que hem tastat han estat els del restaurant Cinc plats.

Aquesta és la meva versió:


Ingredients
- fideus japonesos (soba)
- 100g bacó
- 150g pit de pollastre
- 4 pastanagues
- 2 pebrots verds
- 1 ceba grossa
- 1 tros de col
- oli d'oliva
- salsa de soja
- aigua

1.- Talleu tots els ingredients a bocins petits: les pastanagues a rodanxes ben fines (una mandolina va perfecte per a fer-ho), el pebrot, la ceba i la col a tiretes i el pollastre i el bacó a daus petits.

2.- Poseu a escalfar el wok amb 3 cullerades d'oli d'oliva. Quan l'oli sigui calent afegiu les verdures tallades: afegiu primer les que necessiten més temps de cocció.

3.- Afegiu el bacó i el pollastre. Quan el pollastre sigui cuit afegiu un raig de salsa de soja (o salsa yakisoba o tonkatsu). Deixeu coure un parell de minuts i retireu tots els ingredients del wok.

4.- Afegiu un got d'aigua al wok, espereu que comenci a bullir i afegiu-hi els fideus. Tapeu el wok i deixeu coure els fideus segons les indicacions del fabricant (normalment, uns 3 minuts).

5.- Afegiu les verdures i la carn al wok. Barregeu bé per a que s'integrin les verdures amb els fideus.

On podeu comprar els ingredients estranys que es necessiten? Al super oriental del C/Balmes (tocant c/Pelai) o a Tokyo-Ya (C/Comte Borrell, 334-336).

Etiquetes de comentaris:

9 Comments:

Blogger Aniwiki said...

De menjar oriental no he fet pràcticament res, només sushi de diferents maneres i sopetes de peix, ah i una vegada "patates gamba", no sé el seu nom tècnic però per entendre'ns és l'aperitiu q fiquen a vegades als restaurants xinesos, però és només fregir :P
Merci per la recepta, ho intentaré fer :)
saluwikis

dimarts, 22 de gener del 2008, a les 9:52:00 CET

 
Blogger Gemma said...

Té molt bona pinta! No m'acabo a decidir a comprar el wok... penso: un trasto més a la cuina! El fas serir gaire?

dimecres, 23 de gener del 2008, a les 17:23:00 CET

 
Blogger gemma said...

Aniwiki,
Anima't a fer-ho, ja veuràs com repeteixes!

Gemma,
En tinc 2 de woks, un de gran i un de petit. Faig servir molt més el petit perquè el tinc a mà a la cuina... el gran com és tan trasto, no el tinc a mà i no el faig servir gaire la veritat.
Si et deicideixes, a Vinçon en tenen dels petits i estan molt bé de preu.

dijous, 24 de gener del 2008, a les 11:10:00 CET

 
Blogger starbase said...

Fantàstic, i gracies per les dues adreçes.

divendres, 25 de gener del 2008, a les 21:27:00 CET

 
Blogger Lina said...

Tinc un wok i crec veien aquesta recepta m’animaré a començar a utilitzar-lo. Gràcies per la recepta.

dissabte, 26 de gener del 2008, a les 13:47:00 CET

 
Blogger Lau said...

La veritat és que els yakisoba son ben fàcils de fer i admeten moltes variacions. Tinc un amic vegetarià i en vaig fer un dia però sense carn ni gambes ni res d'això, sino amb ceba, pebrot vermell i verd, etc. i també boníssims. Bàsicament hi podem posar el que vulguem.

Jo vaig penjant receptes de cuina japonesa a http://japonismo.com i la meva recepta de yakisoba es aquesta: http://japonismo.com/Yakisoba.html

Salutacions,
Lau

dissabte, 26 de gener del 2008, a les 20:18:00 CET

 
Blogger Unknown said...

ostres el meu love es un fan del menjar Thai. Crec que el proxim "monografic" hauré de ser d'això! jejeje (si es que les meves llentietes m'ho permeten.... juas!

ens veiem aquest vespre :D

dimarts, 29 de gener del 2008, a les 13:56:00 CET

 
Blogger Sara said...

mmmm... quina bona pinta!

dimecres, 30 de gener del 2008, a les 12:43:00 CET

 
Blogger + del passeig Delicadeses said...

Et recomano tastar la nostre verció, és molt divertida, l t'envio el link de la recpte del meu blog.
http://mesdelpasseig.blogspot.com/2008/02/yakisoba-amb-gambes-ou-poch-i-tfona.html

dijous, 20 de març del 2008, a les 19:17:00 CET

 

Publica un comentari a l'entrada

<< Home