dimarts, de novembre 6

Chocolate&coconut chip cookies

Estic provant receptes de galetes per a decidir quines farem i regalarem als amics per Nadal.

Aquestes han estat inspirades en les Chocolate cookies de Il Cavoletto di Bruxelles però els he afegit coco ratllat per aproximar-les a les Coco-choc de Galetes Trias que m'encanten.


Ingredients
- 180g farina
- 100g xocolata negra (cobertura o taula)
- 100g mantega pomada
- 100g sucre
- 100g coco ratllat
- 1 ou
- 1/2 culleradeta extracte de vainilla
- un pessic de sal
- 1/4 culleradeta llevat per dolços (Royal)

1.- Amb una batedora de varilles, barregeu la mantega amb el sucre fins que blanquegi i sigui ben tou. Afegiu l'extracte de vainilla, l'ou, la farina passada pel sedàs, la sal i el llevat i barregeu-ho bé.

2.- Afegiu el coco ratllat i la xocolata (si la xocolata és de cobertura, talleu-la menuda) i barregeu-ho bé.

3.- Per donar forma a les galetes podeu fer servir 2 tècniques:

  • opció 1.- Poseu la massa en forma allargada sobre un paper film. Enrotlleu i apreteu bé de forma que obtingueu una "salsitxa" de pasta de 4cm de diàmetre aproximadament. Deixeu reposar la pasta a la nevera com a mínim 2 hores. Talleu la pasta (com si talléssiu una llonganissa) a rodanxes d'aproximadament 4mm. Poseu les rodanxes sobre una safata coberta amb paper de forn.

  • opció 2.- Feu una bola amb la massa i emboliqueu-la amb paper film. Deixeu-la reposar a la nevera com a mínim 2 hores. Feu boletes amb la massa (jo les vaig fer de 13 grams) i poseu-les sobre una safata coberta amb paper de forn. Poseu un trosset de paper de forn sobre les boletes i aixafeu-les per tal que quedin en forma de galeta (retireu el paper de forn de sobre).

4.- Coeu les galetes a 180º durant 15 minuts (o fins que siguin daurades). Treieu les galetes de la safata i deixeu-les refredar sobre una reixeta.

* Les galetes queden més maques si feu les rodonetes una a una però és molt més ràpid fer-les fent la tècnica de la "salsitxa".
* Vaig fer la meitat de la massa amb coco i l'altre meitat sense i estan millor les que tenen coco; el coco mata una mica el gust de la mantega.
* Deixeu força espai entre galeta i galeta quan les poseu al forn.

10 Comments:

Blogger Aniwiki said...

quina idea més original :) em sembla q et demanaré si puc fer jo tb el mateix.
saludets i provaré aquest cap de setmana a fer cookies ;)

dimarts, 6 de novembre del 2007, a les 23:02:00 CET

 
Blogger enric said...

A la meva dona, que no és massa llaminera, li encanten, però, els dolços que duen coco, i si dius que aquestes s'assemblen a les coco-choc de la casa Trias, no et càpiga cap dubte que aquestes galetes cauen qualsevol dia d'aquests!

Déu del cel, les Galetes Trias!!!... Els crocantins, els pralinets... No ho dic per dir: se'm fa la boca aigua.

dimecres, 7 de novembre del 2007, a les 0:03:00 CET

 
Blogger Marta said...

Ui, ui, ui. Ara mateix t'agafaria un parell per esmorçar.

Besets

dimecres, 7 de novembre del 2007, a les 11:51:00 CET

 
Blogger Ro said...

A mi tb m'agraden molt aquestes galetes de la Trias que comentes. I em sembla que m'animaré a fer-les que tenen molt bona pinta i semblen senzilles.

dimecres, 7 de novembre del 2007, a les 14:40:00 CET

 
Blogger Gemma said...

Quina sort ser amiga teva i rebre un regal com aquest :)
A mi també m'encanten les galetes de coco de Trias!

dimecres, 7 de novembre del 2007, a les 16:15:00 CET

 
Blogger Lídia said...

Ostres !!! De cop, m'he posat bona de la panxa !!

Nyam !!

dimecres, 7 de novembre del 2007, a les 21:04:00 CET

 
Blogger Mangia che te fa bene said...

Gemma, as strange as it can get I have to confess that I found myself reading your Catalan and I think I understood the recipe. It is very similar to Spanish and Latin, isn´t it?
I will try this recipe for sure!
Cheers,
Verena

www.mangiachetefabene.wordpress.com

dijous, 8 de novembre del 2007, a les 1:03:00 CET

 
Blogger Tulip said...

uhhh!
Io adoro i cookies!!

I love cookies!!

dijous, 8 de novembre del 2007, a les 9:47:00 CET

 
Blogger Ro said...

Què bones que són! les acabo de fer i ja porto menjades no sé quantes. Què bones! i, com dius, s'assemblen molt a les Tries de coco i xocolata.

diumenge, 11 de novembre del 2007, a les 15:57:00 CET

 
Blogger gemma said...

Aniwiki,
Les has fet? Com han sortit?

Enric,
Jo tampoc sóc massa llaminera però una galeta Trias de tant en tant sí que me la menjo.

Marta,
Totes teves!

Ro,
Me n'alegro que t'hagin agradat. Espero veure la foto a "A taula".

Gemma,
El meu marit no accepta més amics que després li toca a ell fer el "delivery" amb la moto :-)

Lídia,
Ja recuperada? Cuida't.

Verena,
Yes, it's quite similar. I want to see the cookies in your blog :-)

Tulip,
Who doesn't? :-)

diumenge, 11 de novembre del 2007, a les 20:13:00 CET

 

Publica un comentari a l'entrada

<< Home