dilluns, d’octubre 29

Panellets

A casa els panellets sempre els fa la meva mare però la setmana passada vaig anar a les classes de cuina del "Club Social Caprabo", on la Mireia Carbó ens va fer panellets i em van entrar ganes de fer-ne.

Vaig comprar el pack "especial panellets" de Frit Ravich que portava l'ametlla mòlta (300g), pinyons (80g), granet d'ametlla (100g), coco ratllat (100g), safata i blonda (11,99€). El pack està força bé però si els panellets que més us agraden són els de pinyons, haureu de comprar-ne alguns més.



Ingredients
- 300g ametlla mòlta
- 300g sucre llustre
- 60ml d'aigua

1.- Barregeu l'ametlla, el sucre i l'aigua fins que aconseguiu una massa ben homogènia. Emboliqueu la massa amb paper film i deixeu-la reposar a la nevera 24h.

2.- L'endemà, bateu un ou en un bol i poseu els pinyons en un altre bol.

3.- Feu les boletes amb el massapà. Mulleu-vos les mans amb l'ou batut, agafeu un bon grapat de pinyons i arrebosseu les boletes de massapà amb els pinyons.

4.- Coeu els panellets al forn calent (només gratinador) a 250º durant 3-4 minuts.

13 Comments:

Blogger Aniwiki said...

mmm, quina bona pinta. la meva mare tb en feia quan erem petits de panellets. tindrem q comprar ametlla i provar a fer-ne nosaltres :)
saludets i gràcies per la recepta

dimarts, 30 d’octubre del 2007, a les 0:19:00 CET

 
Blogger starbase said...

Un s'ha d'aixecar i aplaudir. Aquesta época de l'any és de un gloriòs patiment dietètic.

Fenomenals.

dimarts, 30 d’octubre del 2007, a les 7:29:00 CET

 
Blogger Marta said...

Hem lleve el barret. On puc trobar eixe pack? Voldria fer panellets jo alguna vegada, encara que segur que no m'eixen com a tu.

Besets

dimarts, 30 d’octubre del 2007, a les 10:16:00 CET

 
Blogger Sangartilla said...

quina pinta!!!
m'encanta el teu blogg, el vaig descobrir buscant un pastis de formatge i de veritat que m'agrada moltíssim!!!

dimarts, 30 d’octubre del 2007, a les 11:46:00 CET

 
Blogger gemma said...

Aniwiki,
Anima't a fer-los és molt fàcil i queden rebons!

Starbase,
Gràcies! Jo tinc la sort que no sóc gens llaminera :-)

Marta,
He vist el pack al Caprabo i l'Alcampo. No sé si a València el tindran... és típic també fer els panellets allà?

Sangartilla,
Gràcies :-)

dimarts, 30 d’octubre del 2007, a les 19:22:00 CET

 
Blogger Ro said...

Quina bona pinta! i m'apunto allò de deixar-los d'una dia per un altre (mai no ho he fet així, a veure si em dóna temps). Per cert, he vist que no tens l'opció de "subscriure atom" que tenen molts blocs al final i que permet fàcilment llegir per un lector d'aquests de feed

dimarts, 30 d’octubre del 2007, a les 19:40:00 CET

 
Blogger Gemma said...

Ro,
Per llegir els post a través d'un RSS reader, pots posar aquesta adreça: http://bcnmonamour.blogspot.com/atom.xml

dimarts, 30 d’octubre del 2007, a les 19:43:00 CET

 
Blogger Gemma said...

Jo també segueixo la recepta de la Mireia Carbó i queden boníssims. Sóc un fan seva! A mi també m'agradaria poder anar algun dia a les seves classes de Caprabo, però només les fan a Barcelona, oi?

T'han quedat preciosos, tots rodons i amb el pinyons dauradets...

dimecres, 31 d’octubre del 2007, a les 12:33:00 CET

 
Blogger Unknown said...

la Mireia Carbó es la del Caprabo?
em fa gracia aquesta dona perque es molt sarcastica! ajaajaj ;-)

Xuliiiiiiiiiiissims els panellets!

dimecres, 31 d’octubre del 2007, a les 18:29:00 CET

 
Blogger Jordi FME said...

De nou, torno a parlar com un privilegiat que prova una de les receptes d'aquest blog feta per la pròpia Gemma! Gràcies Gemma! Que bons !! La Mireia (la meva, no la Carbó) va fer una safata aquest any, però de patata (mai havia provat aquests de massapà)

dimecres, 31 d’octubre del 2007, a les 20:22:00 CET

 
Blogger Massitet said...

Hola Gemma:
No saps l'alegria que m'ha donat llegir el teu post: panellets sense patata!
S'ha estès tant l'ús de la fécula com a espessant (i abaratidor dels costos de producció, tot sigui dit!) que ara sembla que la recepta tradicional hagi de portat patata!
Per cert, al País Valencià (pel cap baix al nord de Castelló), sí que es fan panellets...

dijous, 8 de novembre del 2007, a les 11:28:00 CET

 
Blogger Unknown said...

Mmmm los panellets! Me encantan tanto, que este año yo también con una amiga, preparamos algunos (mas de 50!) panellets “franco-catalanes” riquísimos.
Pero la verdad que los tuyos son mas guapos!

dimecres, 30 de gener del 2008, a les 19:44:00 CET

 
Blogger Nines Russes said...

A casa els fem de la mateixa manera que has explicat i ens queden boníssims. Us afegiré un "truquillo" per a enganxar els pinyons a la massa, que sempre és força difícil: Agafeu una bosseta de plàstic per aliments, no gaire gran, poseu-hi un grapat de pinyons, poseu també la bola de massapà emmig dels pinyons, lligueu amb cura la bossa i presioneu. Us sortirà el panellet totalment cobert de pinyons!! No falla!!!

diumenge, 18 d’octubre del 2009, a les 16:48:00 CEST

 

Publica un comentari a l'entrada

<< Home