diumenge, de desembre 16

Las mejores pizzas del mundo

L'altre dia va caure a les meves mans el llibre "Las mejores pizzas del mundo" de'n Fabián Martín: les receptes són senzilles, fàcils de fer a casa i les fotografies són espectaculars.


Avui he preparat la massa de la pizza seguint la recepta de'n Fabián i el resultat ha estat boníssim.

Ingredients
- 1Kg farina
- 1/2l (+50ml) aigua
- 20g llevat deshidratat
- 50ml oli d'oliva
- 20g sal

1.- Poseu en un bol la farina i ,amb les mans, barregeu-la amb el llevat.

2.- Afegiu 0,5l d'aigua freda i continueu barrejant amb les mans durant 6 minuts.

3.- Afegiu la sal i barregeu 6 minuts més.

4.- Per acabar, afegiu l'oli i barregeu 6 minuts més. Si al final d'aquest procés la massa no queda homogènia i llisa, afegiu els 50ml d'aigua restants.

5.- Deixeu reposar la massa 24h a la nevera i treieu-la 1h abans de començar a fer la pizza.


Per a fer la pizza és bàsic:
- 1 bola de massa de 200g
- salsa de tomàquet
- mozzarella
- orenga
la resta d'ingredients al vostre gust.

1.- Estireu la massa, doneu-li forma arrodonida i cobriu-la amb la salsa de tomàquet.

2.- Afegiu la resta d'ingredients i la mozzarella. Acabeu amb un grapat generós d'orenga.

3.- Poseu-la al forn 20 minuts a 220º-230º i ja la tindreu a punt.

Notes:
- He fet la meitat de la massa i han sortit 3 boles d'una mica més de 200g.
- En Fabián fa servir una barreja de formatges: mozzarella danesa (40%), emmental (40%) i formatge de raclette (20%).

11 Comments:

Blogger Ro said...

Què bona! He sentit parlar molt bé d'aquest llibre... vés que no sigui un dels regals de Nadal per al meu home... (per aprofitar-me!)

dilluns, 17 de desembre del 2007, a les 10:09:00 CET

 
Blogger gemma said...

Ro,
que llesta, això és un regal ben pensat :-D

dilluns, 17 de desembre del 2007, a les 19:34:00 CET

 
Blogger Lorena (lorenitta) said...

Jo també tinc aquest llibre, que el vaig aconseguir fa poc. Però encara no he tingut temps de fer cap recepte, però ja veig que he fet una bona compra. Ara m'animarè a provar-ne una.
La recepta de sopa de pizza que hi ha al llibre m'encanta, és superoriginal.

dimarts, 18 de desembre del 2007, a les 18:23:00 CET

 
Blogger Nurieta said...

la'ltre dia tmb el vaig veure jo a la biblioteca!! n'hi han coses molt interesant sobre tot el sorbet de pizza crec es i la fondue jejej genial!

dimarts, 18 de desembre del 2007, a les 21:57:00 CET

 
Blogger Imma Fita Payes - Cocinitas said...

la meva nena estaria encantada amb aquets llibre, quasi es un experta en pizzas , ho intneta , i be, s'en surt . jeje
bon nadal ,
petons

dissabte, 22 de desembre del 2007, a les 2:21:00 CET

 
Blogger starbase said...

(A part de que el llibre és molt interessant i ha estat a punt de caure en alguna ocasió):

Bon nadal!

diumenge, 23 de desembre del 2007, a les 12:46:00 CET

 
Blogger Alba Soley said...

Ei, gemma!!
Merci xl comentari, ho tindré en compte, esk jo soc mes de forn que de microones, xo nivell practic, la proxima vegada ho probaré!!

I el llibre de les pizzes...aquest homes es boníssim, el vaig veure un dia al Club de tv3 i feia virgueríes, genial!
COntinua aixi!
Alba.

diumenge, 23 de desembre del 2007, a les 17:58:00 CET

 
Blogger Tiriti said...

Bé ja tinc una idea per regalar, Bon Nadal i bones festes!

dilluns, 24 de desembre del 2007, a les 12:38:00 CET

 
Blogger Elvira said...

Feliz año nuevo! Besos.

dissabte, 29 de desembre del 2007, a les 9:56:00 CET

 
Blogger Marta said...

No hi ha res millor que la satisfacció d'una bona pizza feta a casa.
M'agrada el teu bloc

diumenge, 9 de maig del 2010, a les 21:04:00 CEST

 
Blogger Unknown said...

Check out Argos online for an experience of a lifetime Enjoy hassle-free shopping, Argos clearance, best deals, Argos sale, and discount code by Argos, along with free and fast Argos delivery. Visit the online store for its amazing catalog: Argos wardrobes, Argos mobile phones, Argos laptops, Argos printers, Argos toys, Argos bikes, Argos fridge freezer, electrical, Argos washing machines, Argos kettles, Argos desk, Argos TV as well as stunning Argos Discount code nhs

dimecres, 7 d’abril del 2021, a les 9:36:00 CEST

 

Publica un comentari a l'entrada

<< Home