dijous, d’octubre 23

Risotto de botifarra i bolets

La setmana passada vam anar a la "Fira del bolet" de Sant Hilari Sacalm i vam comprar uns quants camasecs secs. De petites sempre anàvem a recollir camasecs amb el meu avi per les muntanyes de Camprodon i després la meva iaia ens feia unes galtes de porc amb camasecs que estaven per llepar-se els dits!

Amb els bolets i una botifarra vaig improvisar aquest risotto.


Ingredients
- 350g arròs
- 1 ceba mitjana
- 50g camasecs secs
- 100g xampinyons
- 1 botifarra
- 1/2 got vi blanc
- 1 litre brou de verdures
- 3 cullerades parmesà ratllat
- 1 nou de mantega
- oli d'oliva
- sal

1.- Un parell d'hores abans de començar a cuinar poseu els bolets secs en remull.

2.- Talleu la ceba ben petita i els xampinyons ben nets a làmines primes. Escorreu els camasecs i renteu-los bé per si queda una mica de terra.

3.- Poseu 3 cullerades d'oli d'oliva en una cassola i feu enrossir la ceba durant 2-3 minuts a foc mig. Afegiu la botifarra esmicolada. Quan la botifarra sigui daurada, afegiu els bolets i deixeu que vagin agafant el gust del sofregit i s'evapori l'aigua que deixen anar.

4.- Afegiu l'arròs i coeu-lo a foc mig-alt durant 2 ó 3 minuts, sempre remenant amb cura. Tot seguit, banyeu-lo amb el vi blanc i deixeu que evapori l'alcohol.

5.- Aneu afegint el brou ben calent a poc a poc i continueu la cocció durant uns 18 minuts (a foc mig, sense deixar de remenar i afegint brou cada cop que l'arròs hagi consumit el brou de la cassola). Rectifiqueu de sal si cal.

6.- Afegiu una nou de mantega i el parmesà ratllat. Aneu remenant fins que la mantega i el formatge es desfacin.

7.- Apagueu el foc i deixeu reposar l'arròs un parell de minuts abans de servir-lo.

22 Comments:

Blogger Gemma said...

Quins records, els camasecs... A la Roureda, una masia a prop de Vic de la família, es fan camasecs a dojo durant gairebé tot l'any. Recordo coliir cistells plens de camasecs que, un cop escaldats, els congelàvem i teníem bolets per tot l'any...
Aquest risotto mateix, ha de quedar boníssim amb camasecs!
Ja veig que al final has tingut temps de penjar la recepta... us heu posat d'acord amb l'Eva! :)

I ja deus estar a punt, no?????? Et queda una setmaneta de res!!!!

divendres, 24 d’octubre del 2008, a les 8:06:00 CEST

 
Blogger Marona said...

Ostres, Sant Hilari Sacalm... els meus pares estan abonats a tots els events culinaris que s'hi fan allà :D:D. La recepta me l'apunto per fer-la amb salsicia italiana que tinc al congelador... que a manca de butifarra ja fa la seva funció :D:D
Una abraçada!

divendres, 24 d’octubre del 2008, a les 10:01:00 CEST

 
Blogger Ester said...

Els risotto fa poc que els conec, però m'han conquistat del tot.
Molt bona combinació
Feliccitats
Ester

divendres, 24 d’octubre del 2008, a les 10:51:00 CEST

 
Blogger gemma said...

gemma,
què bons que són, oi? jo no sóc gaire boletaire però els camasecs m'encanten...
sí, queda 1 setmaneta... a veure si el nen és puntual o no... tinc ganes!

marona,
i tant! amb la salsitxa italiana encara et quedarà més gustós! és la "luganega"? un petonet!

ester,
aquest risotto entre els bolets i la botifarra queda molt gustós, ja ho veuràs :-)

divendres, 24 d’octubre del 2008, a les 15:02:00 CEST

 
Blogger El cullerot Festuc said...

Gemma, que t'haig de dir: doncs que l'Annibal i el Riqui tenen moooolta sort...jajaja!!! I és que t'ha quedat fantàstic!!! Nena nena...el dia 1, oi???...suposo ja tens la maleteta preparada, no? ;)
Petunets,
Eva.

divendres, 24 d’octubre del 2008, a les 20:43:00 CEST

 
Blogger Glòria said...

Que bons els risottos!. Jo tinc rovellons i8 fredolics per fer-ne un aquest cap de setmana.

A veure si tindràs una castanyada ben especial aquest any, eh?. Que et vagi tot molt bé!

Fins aviat

divendres, 24 d’octubre del 2008, a les 23:46:00 CEST

 
Blogger Cuinagenerosa said...

gemma, m'agrada veure que encara estàs estàs d'humor per penjar alguna recepta de tant en tant, i essent un risotto tan ortodox com aquest, paraules majors.
que vagi molt bé i bona sort!

divendres, 24 d’octubre del 2008, a les 23:56:00 CEST

 
Blogger La cuina vermella said...

Gemma, panxa contenta!!! ostres que activa que estàs. Els rissotos no em tiren gens, però els cama secs ens pirren.
El dia u, tots pensarem en tu i 'apretarem' una mica per a que surti sense cap mena d'esforç!
petons familia bonica!

dissabte, 25 d’octubre del 2008, a les 21:02:00 CEST

 
Blogger enric said...

Encara sort, Gemma, que veig que no sóc l'únic a qui els risottos no li fan el pes, i mira que l'arròs, fins i tot bullit amb un rajolinet d'oli i un gra d'all, m'agrada moltíssim!..., però, en fi: la qüestió és que te'l mengessis ben a gust tu, a qui, com tots, et desitjo, com es deia abans, una hora ben curta.

Que vagi molt bé, Gemma!

diumenge, 26 d’octubre del 2008, a les 23:30:00 CET

 
Blogger Monica Bedana said...

Gemma, gracias por tu comentario.
Si por aquí se encontrara la butifarra, probaría este risotto yo también, así que queda en lista de espera para cuando me haga con un cacho de esa delicia. Un beso

dilluns, 27 d’octubre del 2008, a les 13:06:00 CET

 
Blogger xaro said...

Gemma, doncs a mi el rissoto m'agrada molt i amb bolets encara més!!
Que vagi tot molt bé i esperem veure les fotos del nen penjades ben aviat!!!!!
Ptnts

dilluns, 27 d’octubre del 2008, a les 15:41:00 CET

 
Blogger La Taula d'en Bernat said...

Òstres, quina casualitat! Ahir mateix vaig fer un risotto molt semblant, amb la diferència que jo només hi vaig posar rovellons i vaig acabar la cocció amb una copeta de vi negre.
Estava deliciós i suposo que aquest també, té una pinta extraordinària!

dissabte, 1 de novembre del 2008, a les 16:54:00 CET

 
Blogger Maria said...

Gemma, apa que no tindrà sort el baby amb els teus menjars.. Be, el gran també, que no es posi gelós..
Te molt bona pinta.
Una abraçada.

dilluns, 3 de novembre del 2008, a les 17:18:00 CET

 
Blogger La Taula d'en Bernat said...

Hola, Gemma!
Estic escrivint la recepta del risotto del qual et parlava i volia posar un enllaç al teu article, però no trobo la manera. De moment posaré un enllaç al blog en general i, si m'expliques com fer-ho, posaré l'enllaç directe a la recepta.
Merci!

dilluns, 3 de novembre del 2008, a les 17:32:00 CET

 
Blogger No tot són postres said...

Encara que sigui improvissat t'ha quedat perfecte.
PTNTS
Dolça

dilluns, 10 de novembre del 2008, a les 8:37:00 CET

 
Anonymous Anònim said...

M¨agraden molt el sbolets y en poso a tot arreu desde les amanides a les sopes passant per la carn el peix etc.
Aquest risotto te unaspecte irresistible.
Bon cap de setmana!!!

dissabte, 15 de novembre del 2008, a les 21:00:00 CET

 
Blogger Anna S. said...

Ostres, a veure si la setmana vinent puc fer-la, i us ho explico.

diumenge, 16 de novembre del 2008, a les 9:20:00 CET

 
Blogger Vanesuky said...

Quin goig de Risotto!!
Em xifla i amb botifarra no ho he tastat mai.
Acabo de descobrir el teu bloc i t'he de dir que és fantástic!
Continuaré passejant-me una mica més!
Un petonet.

divendres, 28 de novembre del 2008, a les 17:28:00 CET

 
Blogger Gemma said...

Gemma! Et trobem a faltar al blog!

dimecres, 14 de gener del 2009, a les 10:35:00 CET

 
Anonymous Anònim said...

Ostres, quina bona pinta que fa el rissotto, però jo ara porto unes setmanes que no puc ni acostar-me els bolets... tiro més els postres, i aixó que avans m'agradaven molt!
Ah, t'he afegit al meu blog: la petita mindundi, no faig gran cosa, però tot de mica en mica ja arribarà :)

Fins aviat!!

dimarts, 27 de gener del 2009, a les 16:17:00 CET

 
Anonymous Anònim said...

Gemma!!!
On t´has ficat?
Et trobo a faltar, a tu i ales teves magnifiques receptes.
Torna aviat!!!!

dijous, 19 de febrer del 2009, a les 7:51:00 CET

 
Blogger La Taula d'en Bernat said...

Gemma, trobem a faltar les teves receptes. A veure si ben aviat ens sorprens amb una nova publicació...
T'esperarem!!!!

divendres, 20 de març del 2009, a les 12:23:00 CET

 

Publica un comentari a l'entrada

<< Home