dimecres, de setembre 24

Macarrons vegetarians (a l'estil de la Carbó)

Avui em venia de gust dinar pasta, he repassat uns quants llibres de cuina i m'he quedat amb aquesta recepta de la Mireia Carbó (del llibre "La cuina salvavides"). M'ha semblat perfecte perquè la setmana passada vaig fer una comanda de fruita i verdura ecològica a Can Perol i em quedaven unes quantes verdures a la nevera que ja necessitaven sortida.

He fet servir macarrons integrals i he afegit també un carabassó tallat a dauets. La vinagreta li dóna un toc molt bo, proveu-la!

Per cert, vaig a mirar "Ven a cenar conmigo", estic enganxada :-)


Ingredients
- 400g macarrons
- 1 pebrot vermell
- 1 ceba
- 12 tomàquets cirerols
- 100g xampinyons
- 1 carabassó mitjà
- orenga
- oli d'oliva
- sal

*Per a la vinagreta
- 100ml oli d'oliva
- 4 cullerades de vinagre
- 1 gra d'all
- julivert fresc
- sal

1.- Escaliveu el pebrot untat amb oli al forn, ja calent a 180º, o bé al microones a la màxima potència, durant uns 10 minuts. Quan sigui tebi, peleu-lo i talleu-lo a dauets.
2.- Peleu la ceba i piqueu-la ben menuda.
3.- Netegeu els xampinyons i talleu-los a làmines fines.
4.- En una paella grossa, escalfeu un bon raig d'oli d'oliva i daure-hi la ceba junt amb els xampinyons i el carabassó tallat a dauets. Quan siguin cuits, incorporeu-hi els tomàquets cirerols sencers i continueu la cocció 1 minut més procurant que els tomàquets no es desfacin.
5.- Afegiu a la paella el pebrot escalivat, un pessic d'orenga i un altre de sal. Reserveu-ho fora del foc.
6.- Bulliu la pasta en abundant aigua salada amb pessic de sal.
7.- Prepareu la vinagreta dins el got de la batedora elèctrica triturant l'all, el julivert, l'oli d'oliva i el vinagre amb un pessic de sal.
8.- Quan la pasta estigui al punt, barregeu-ho amb les verdures que teniu a la paella i regueu-ho amb la vinagreta.

21 Comments:

Blogger Ester said...

Pasta i a més amb una recepta de la Mireia, del millor que es pot menjar
Una abraçada
Ester

dimecres, 24 de setembre del 2008, a les 23:13:00 CEST

 
Blogger La cuina vermella said...

Gemma, bonica! estem a punt de comprar una tele, només per veure aquest programa!!! què és interessant? només fem que sentir comentaris sobre aquest programa, i ara tu també en parles, per tant, arribo a la conclusió que deu estar bé!
Gràcies per la ressenya de la gent de Can Perol, la tindrem en compte! i ah! una recepta fantàstica!
Com esteu??? i el cigronet, com està? molts petons!

dimecres, 24 de setembre del 2008, a les 23:41:00 CEST

 
Blogger Gemma said...

Macarrons i verdureta... fantàstic, sa i molt bo!
Com us trobeu? ;)
Avui veuré la Mireia, ja t'explicaré! I li diré que has fet els seus macarrons... ;)

dijous, 25 de setembre del 2008, a les 8:02:00 CEST

 
Blogger gemma said...

Ester,
Val la pena fer la recepta, a mi em va semblar molt més bona del que esperava.
Un petonet!

Parella vermella,
Nosaltres ens riem molt amb el programa, no et pensis que aprendràs res de cuina!
El petit cada dia està més gran (i jo també!) i no para quiet ni un minut! A part d'això, i dels 8 quilos que porto a sobre, ens trobem de meravella.
Un petó!

Gemma,
Ens trobem perfecte! Amb ganes de veure-li la cara ja i tenir-lo en braços!
Què vas a les classes de cuina avui? Un petó per a tu i un per la Mireia.

dijous, 25 de setembre del 2008, a les 9:50:00 CEST

 
Blogger Ro said...

Què tal funciona Can Perol? a mi em sedueixen molt aquests sistemes i tot i que aquest el tinc més a prop que altres, sempre penso que puc trobar algun més proper. A veure si m'animo.

I ànims per aquesta panxeta que creix. Quina il·lusió!

dijous, 25 de setembre del 2008, a les 12:10:00 CEST

 
Blogger gemma said...

Ro,
Funciona molt bé. Jo vaig fer la comanda el dissabte al matí i el dimarts a la tarda ja ho tenia a casa. A més, aquest té l'avantatge que ho pots anar a buscar allà si ho prefereixes.

La panxeta ja no és panxeta és PANXA!

dijous, 25 de setembre del 2008, a les 12:36:00 CEST

 
Anonymous Anònim said...

umm , quina bona pinta, ja saps que soc super-fan de la verdureta

per cert, ja saps que jo també estic enganxada al programa , :-)

Per cert, un tal German de l'edició de GH d'ara, havia sortit en aquest programa, a l'estiu, ja, ja

Lineta

dijous, 25 de setembre del 2008, a les 16:43:00 CEST

 
Blogger gemma said...

Lineta,
Jo crec que aquesta recepta és perfecta per tu!
S'ha de reconèixer que el programa fa riure molt ;-)
MUAAAAAAA!

dijous, 25 de setembre del 2008, a les 16:58:00 CEST

 
Blogger illetapitita said...

Quina recepte més encertada per als que no acostumen a menjar verdura.
A mi m'encanta, així que el pròxim cop que faci pasta donaré un cop d'ull a la recepta.
gràcies!

divendres, 26 de setembre del 2008, a les 0:30:00 CEST

 
Blogger gemma said...

Illetapitita,
Ja em diràs què et sembla... si t'agrada la verdura, t'encantarà :-)
Benvinguda al blog!

divendres, 26 de setembre del 2008, a les 10:36:00 CEST

 
Blogger xaro said...

Ostres, jo dec viure en un altre pais!! He mirat Can Perol i al Baix Empordà no serveixen i el programa aquest de televisiò es la primera vegada que en sento parlar!!! :((

Els macarrons aquest amb verduretes i més si son portades a casa han de ser fantàstics!!
Celebro que estigueu bé tu i el nen!!

divendres, 26 de setembre del 2008, a les 18:45:00 CEST

 
Blogger Anna said...

Hola Gemma! Feia dies que no teníem novetats. Me n'alegro que sigueu ben feliços. M'ha cridat l'atenció la manera de fer la vinagreta, probaré el plat, segur! Jo també estic enganxada al programa...és un show...

divendres, 26 de setembre del 2008, a les 19:20:00 CEST

 
Blogger Mònica said...

Carai gemma, m'encanta la pasta! i tens moltes receptes! de fet tens moltes receptes que "un" ja m'està reclamant...
Petons

diumenge, 28 de setembre del 2008, a les 13:50:00 CEST

 
Blogger La Taula d'en Bernat said...

Mmmm! Aquesta pasta fa una pinta estupenda. Llàstima que no m'acabo d'acostumar a la farina integral. Normalment faig servir pasta de blat dur, que és més sana que la del super, però s'hi assembla més en el gust.
Entre tots m'esteu fent venir ganes de conèixer la Mireia Carbó, ha de ser una passada!

dimarts, 30 de setembre del 2008, a les 20:14:00 CEST

 
Blogger El cullerot Festuc said...

Gemmaaaaa!!! Quina pinta que fa aquest plat!! M'encanta la pasta amb qualsevol cosa...xo amb vinagreta no l'he probat mai...haurem de posar-hi solució!!!
X cert, m'he comprat la revista Sale&Pepe d'octubre (vam fer escala a Roma)...molt xula!!! Llàstima que no sapiga italià...jejeje!!!
Petunets,
Eva.

diumenge, 5 d’octubre del 2008, a les 21:24:00 CEST

 
Blogger gemma said...

Xaro,
Segur que tens alguna cooperativa semblant a prop de casa...
Gràcies per preocupa-te de mi i el bebè! Estem molt bé :-D

Anna,
El programa boníssim! Riem molt però mai mai mai aniria a concursar, són tots una colla de falsos!

Mònica,
Com em sona això que "un" et reclami receptes ;-)

Anna,
Ho pots fer amb pasta normal, jo faig fer servir aquesta perquè la tenia a casa, però normalment no la faig integral. Anima't i ves a una de les classes de la Carbó, val la pena!

Cullerot,
Benvinguda a casa! A mi m'acaben de portar el S&P d'octubre just avui... encara no he tingut temps ni de mirar-lo! Va, a veure si ens animem i fem una recepta cadascuna! Petons!

diumenge, 5 d’octubre del 2008, a les 21:34:00 CEST

 
Blogger enric said...

Fantàstica la recepta dels macarrons amb verdures, i interessantíssim el "link" de Can Perol, però, sobretot, dir-te que celebro que et vagis trobant tan bé.

Un petó.

dilluns, 6 d’octubre del 2008, a les 22:22:00 CEST

 
Blogger Sara said...

Hola Gemma,

Tant la recepta dels macarrons, com la del salmó, m'han semblat espectaculars!!!

Pel que veig et vas trobant bé, i cada cop queda menys...

Una observació: en un post, comentaves que intentaries publicar, abans de que tot el uqe cuinis siguin purés... no sería una bona idea fer un nou apartat de "cuina per nadons"??? Jo no sóc mare, però em sembla molt interessant, segur que algú en trauria profit!

Petons i fins aviat!

dijous, 9 d’octubre del 2008, a les 9:37:00 CEST

 
Anonymous Anònim said...

MU RICO.
yo a ti te conozco de hace muchos años, pero entonces no cocinabas nada, qué pena.

dijous, 16 d’octubre del 2008, a les 17:45:00 CEST

 
Anonymous Anònim said...

Molt bons aquests macarrons!
Et puc fer una pregunta, a on puc trobar els estris per fer galetes?
gràcies
Mercè.

dimecres, 22 d’octubre del 2008, a les 18:35:00 CEST

 
Blogger gemma said...

Enric i Sara,
Sí sí... em vaig trobant perfecte! I ja queda molt poquet!
Una abraçada!

Mercè,
Suposo que et refereixes a l'estri per fer galetes on pots posar les lletres, oi? Nosaltres vam fer una comanda tots els bloggers plegats a una web d'Alemanya crec... però el pots trobar aquí: Club cocina

dijous, 23 d’octubre del 2008, a les 22:57:00 CEST

 

Publica un comentari a l'entrada

<< Home