dimecres, de juliol 25

Coca de trempó

A Mallorca, el trempó és una amanida de tomàquet, ceba i pebrot verd. I la coca de trempó és una coca a la que se li posa l'amanida per damunt abans d'enfornar-la.


Ingredients

* Per a la massa
- 300g farina fluixa
- 50g oli d'oliva
- 50g llard
- 100g aigua
- 1 cullaradeta de sal
- 1 sobre de llevat per a pa

* Pel trempó
- 4 tomàquets
- 2 pebrots verds
- 2 cebes
- pebre vermell
- sal
- oli d'oliva

1.- Feu la massa de la coca tot barrejant la farina, l'oli, el llard, l'aigua, la sal i el llevat. Treballeu la massa fins que sigui homogènia. Tapeu la massa i deixeu-la reposar 2 hores.

2.- Mentrestant feu el trempó: peleu els tomàquets, treieu-los les llavors i talleu-los petits. Talleu les cebes. Talleu el pebrots a dauets petits. Barregeu-ho bé i amaniu-ho amb sal, oli i una mica de pebre vermell.

3.- Un cop reposada la massa, estireu-la amb un corró i col·loqueu-hi les verdures al damunt. Poseu la coca al forn a 250º, durant uns 20-25 minuts.


Nota: Jo he fet la meitat de la quantitat indicada i han sortit 2 coques com la de la foto.

Etiquetes de comentaris:

8 Comments:

Blogger Susana said...

Hola, m'agrada molt el teu blog, ja el tinc a "mis favoritos".

Sols volia fer-te una pregunta, que es llard?

La veritat es que no tinc idea.

Soc de València i crec que no mai he sentit aquesta paraula.

Moltes gràcies per la teua ajuda.

LA COCA TE MOLT BONA PINTA!!!

divendres, 27 de juliol del 2007, a les 17:45:00 CEST

 
Blogger gemma said...

Hola Susana,

El llard és la "manteca".

Anima't a fer la coca, ja veuràs com és molt fàcil i boníssima!

divendres, 27 de juliol del 2007, a les 20:18:00 CEST

 
Blogger Unknown said...

Zizota, quan la repeteixes i m'invites??

dissabte, 28 de juliol del 2007, a les 12:35:00 CEST

 
Blogger gemma said...

Tete,
Demà si aneu a dinar a BDN? :-)

dissabte, 28 de juliol del 2007, a les 12:46:00 CEST

 
Blogger Jordi FME said...

Nosaltres en fem una de semblant, però amb pebrot vermell + ceba + tomàquet + tonyina.. Demà la porto a la feina per l'esmorçar per celebrar que pirem de vacances.

A fer la masa encara no ens atrevim, comprem pasta de full Nestle ;)

JordiFME

divendres, 3 d’agost del 2007, a les 0:32:00 CEST

 
Blogger gemma said...

Jordi FME,
Que enxufats! Si us en sobra una mica ja sabeu un sóc :-)

divendres, 3 d’agost del 2007, a les 13:23:00 CEST

 
Blogger enric said...

"Comme il faut", és a dir, al post corresponent, aquest comentari que t'envio amb el gust encara a la boca d'aquesta coca.

Boníssima!!!, de debò.

El llard a la massa li confereix un gust que recorda el sabor de la pasta de full. L'he trobat, millor dit, l'HEM trobat, tant la meva dona com jo, exquisida.

No vulguis saber l'Ona, la gossa de casa, com flairava en direcció a la porta del forn mentre s'anava fent.

NO n'han quedat ni les engrunes.

diumenge, 9 de setembre del 2007, a les 0:33:00 CEST

 
Blogger gemma said...

Enric,
No vulguis saber lo contenta que em fas!
Jo la vaig tornar a fer i la vaig portar a casa dels meus pares el diumenge i tampoc va sobrar ni una engruna... més que hi hagués hagut!

diumenge, 9 de setembre del 2007, a les 12:10:00 CEST

 

Publica un comentari a l'entrada

<< Home