dissabte, de maig 13

Volcans de xocolata

Fa uns dies vaig anar a les demostracions de cuina que fa la Mireia Carbó al Club Social Caprabo. Les dues receptes que ens va fer tenien molt bona pinta (i feien una olor!) però no les vam tastar.

Avui n'hem fet una i aquí en teniu el resultat: la recepta es diu VOLCANS DE XOCOLATA però també es pot dir SOUFFLÉ DE XOCOLATA, TAPS DE XOCOLATA, COULANT DE XOCOLATA, MI-CUIT DE XOCOLATA... Són els pastissets petits de xocolata amb el cor de xocolata fosa.

Recepta dedicada al meu tete, que és xoco-addicte.


Ingredients (per a 10 pastissets petits)
- 250g xocolata per a postres
- 50g mantega
- 200g clares d'ou (6 aprox.)
- 50g sucre
- 2 rovells
- 30g de farina

Necessitareu una mica més de xocolata per a postres per al farcit dels pastissets.

1.- Foneu al bany maria la xocolata. Un cop fora del foc, afegiu-hi la mantega i els rovells.

2.- Munteu les clares a punt de neu, afegint-hi el sucre en forma de pluja, quan comencin a agafar cos.

3.- Barregeu la meitat de les clares muntades amb la xocolata. Incorporeu-hi la farina i la resta de les clares.

4.- Pinteu motlles individuals amb mantega i farina, farciu-los amb la pasta fins a la meitat i disposeu al centre un dau de xocolata. Acabeu de farcir una mica més els motlles per a amagar el dau de xocolata.

5.- Coeu a 220º (forn només amb escalfor de baix) durant uns 10 minuts aproximadament.

6.- Servir calent, empolvorat de sucre llustre i acompanyat d'una salseta o de gelat.


Es poden preparar tots de cop i congelar. El dia que us els vulgueu menjar només els heu de treure del congelador i posar al forn (sense descongelar).

Etiquetes de comentaris: ,

9 Comments:

Blogger halftown said...

SÍ!!!! quina adicció més BONA, sort que tinc un xute diari al congelador. Gràcies ZIZITAS

dissabte, 13 de maig del 2006, a les 17:24:00 CEST

 
Blogger Monica Bedana said...

He experimentado una receta parecida, y la tengo lista para publicar algún día, pero la tuya me parece mucho mejor.Tengo una duda: qué es "rovells"?
Gracias, un beso (tengo que aprender catalán)

dissabte, 13 de maig del 2006, a les 19:30:00 CEST

 
Blogger gemma said...

Romi,
Cuidado amb les sobredosi, fan mal de panxa :-D

Hola Cannella,
:-) "Rovell" es la yema del huevo.
Y por favor, no dudes en preguntar todas las traducciones que necesites!
Un petó (beso)

dissabte, 13 de maig del 2006, a les 22:06:00 CEST

 
Blogger Sushis said...

Uhm... qué rico!! Se me deshace la boca sólo de ver las fotos, no me imagino si los probara!! En cuanto termine con la dieta me lanzo de cabeza a probarlos, jejeje... bueno... igual habrá que ir algo más despacio, no es cuestión de recuperar lo perdido!! Estupenda receta.

diumenge, 14 de maig del 2006, a les 14:37:00 CEST

 
Blogger Lurka said...

Gracies Gemma!! T'ho dic de veritat. Tinc la recepta per fer-los fa moltísim temps però mai ho he posat en pràctica perquè creia no tenir els motllos adequats, però veig a les teves fotos que amb motllos d'aquets d'alumini per fer flans surten perfectes. ¿Son de mida normal o mes petits? Jo d'aquets normals tinc a casa així que si son d’aquesta mida segur que els faig el cap de setmana.;-D
Una pregunteta mes, mereix la pena anar a les demostracions de cuina aquestes?. Vaig estar apunt d’anar-hi però els horaris no em quadraven. Com es, ella cuina i vosaltres preneu nota? Podeu fer preguntes? Es tria les receptes que vas a ver o arribes i es lo que hi ha? Al final son mes d’una pregunteta...

dilluns, 15 de maig del 2006, a les 10:22:00 CEST

 
Blogger Ro said...

Doncs jo també m'apunto la recepta!. Fa mesos vaig intentar una però no em va acabar de sortir bé: la xocolata de dintre massa feta, però intentaré provar aquesta. També havia provat els coulants de La Sirena, però prefereixo fer-lo jo. Merci!

dilluns, 15 de maig del 2006, a les 15:16:00 CEST

 
Blogger gemma said...

Ergolina,
Ahora hago de diablillo malo, por un volcán no pasa nada, con lo pequeños que son no deben tener casi calorías... :-) En serio, ánimo con el régimen pero en cuanto acabes, a por los volcanes!

Lurka,
Me n'alegro que t'agradi :-D
Sí, són els motllos normals per a fer flam (del Caprabo, crec que només tenen una mida).
Jo vaig anar per primera vegada a les demostracions de cuina el mes passat i aquest mes hi torno. El mes passat va fer els "Volcans de xocolata" i una "Sara", si t'interessa et puc passar la recepta. Jo no l'he feta perquè la "Sara" no és un dels meus pastissos preferits però tenia molt bona pinta i la va fer molt fàcilment. Et donen la recepta fotocopiada, la Mireia cuina i la resta mirem. Ho fa molt amè i pots fer totes les preguntes que vulguis.
A veure què ens fa aquest mes :-)

Francesca,
Sì, hai ragione. Scrivo in catalano e provo a rispondere nella stessa lingua che avete scritto. Questo è un blog multilingue :-)

Sílvia,
No, no és gens difícil. Prova-ho, t'agradarà!

Ro,
Suposo que el secret està en anar provant fins a trobar el punt del teu forn. Vull veure-ho aviat al vostre blog :-)

dilluns, 15 de maig del 2006, a les 20:41:00 CEST

 
Blogger gemma said...

Sílvia,
Ja ens ensenyaràs com queden amb forma de poma :-)
Sí, una preseta de xocolata dins per a quan estigui cuit la xocolata es desfaci i "plori"

dijous, 25 de maig del 2006, a les 21:39:00 CEST

 
Blogger nuri said...

T'agraïria m'enviessis la recepta de la Sara, ja que no la trobo per cap lloc.

Moltes gràcies.

Nuri

dijous, 25 d’octubre del 2007, a les 18:07:00 CEST

 

Publica un comentari a l'entrada

<< Home